Scripeţi

După îndeplinirea micilor datorii pe care le aveam de săptămânile trecute (explicarea eclipsei pe care am văzut-o împreună vinerea trecută şi exemplificarea plutirii peştilor cu ajutorul băşicilor scoase din câţiva caraşi cumpăraţi de la piaţă), am trecut la tema de azi: maşina simplă numită scripete. Am văzut un filmuleţ despre scripeţi, am răsfoit o carte de invenţii şi am admirat îndeaproape un scripete fix şi unul mobil. În final, copiii au încercat să refacă experimentul din film, ca să vadă diferenţa de efort depusă la ridicarea greutăţilor fără ajutorul scripeţilor, cu ajutorul scripetelui fix şi apoi cu ajutorul sistemului de scripeţi format dintr-un scripete fix şi unul mobil.

1

Partea cea mai frumoasa a fost că băieţii au simţit singuri nevoia să schematizeze experimentul, iar desenul făcut a fost extrem de aproape de realitate. Singura linie pe care am adăugat-o a fost spontan înţeleasă şi apoi corect aplicată experimentului care aştepta o rezolvare.

2 Am avut azi parte de o muncă de echipă impresionantă şi un brainstroming eficient. Ce importante sunt nişte materiale didactice adevărate…